opc_loader

Wensenlijst

Enkele voordelen

Doe u voordeel en koop bij inktknaller.nl

Merken

De meeste printproblemen zijn vaak, dat niet de juiste inktcartridge installatie procudure wordt gevolgd die de printerfabrikant voorschrijft. Kijk in eerste instantie altijd de handleiding van uw printermerk om de cartridges juist te installeren. 

Voor handleidingen-drivers en probleem oplossingen kijk ook eens op website van de printerfabrikant.

 

Lukt het niet om het probleem zelf op te lossen neem dan contact op met ons, ook als u niet de cartridges of toners bij ons heeft gekocht. Wij helpen u graag!

  

 

Wij geven ook gratis advies welke printer het beste gebruikt/aangeschaft kan worden. 

Het goedkoopste om te printen, is een printer met gescheiden inktcartridges(4-5 cartridges). En dit is niet alleen voordelig maar ook minder kans op storingen.

Informatie over inktcartridges met printkop. (bv. HP300, Canon PG540 enz...)

  

Meldingen

Als er iets mis gaat bij de computer verschijnt er een melding. Echter een melding dat alles goed gaat, geeft een computer nooit. Dus als er bij het installeren van een alternatieve cartridge een melding verschijnt, gaat het merendeel van de gebruikers ervan uit dat er iets mis is met de cartridge. Maar wat houden deze meldingen precies in?

  

Cartridge bijna leeg

Printkoppen hebben o.a. een geheugen om de hoeveelheid inkt die in de cartridge zit aan de computer door te geven. Gedurende het gebruik gaat het inktniveau omlaag. Op een bepaald moment geeft de computer de melding dat de patroon bijna leeg is en dat er een nieuwe aangeschaft dient te worden. Je print door tot de cartridge helemaal leeg is en vervangt hem dan door een nieuwe.

De lege cartridge brengt de gebruiker mee naar de winkel. Vervolgens gaat de cartridge naar onze fabriek om deze te hervullen. Wij doen er extra inkt in, testen het product en verpakken het als een www.inktknaller.nl Huismerk cartridge. Wat wij helaas niet kunnen, is de cartridge opnieuw programmeren, zodat hij aan de computer doorgeeft dat hij vol is. De informatie: "ik ben leeg" blijft op de hervulde cartridge staan.

  

3 keer wegklikken

Uw koopt dus een cartridge, die mogelijkerwijs bij installatie de melding geeft: "ik ben leeg". Uw  interpreteert deze melding niet goed en zal denken dat de cartridges niet goed is. Zowel op de gebruiksaanwijzing als op het zakje waarin de cartridge verpakt zit, staat dat deze melding kan verschijnen en dat je hem kunt wegklikken. Als je de melding drie maal weg klikt, komt hij niet meer terug. De cartridge is prima in orde.

Lukt het niet met wegklikken, druk dan ong. 5 sec. de startknop in.(geldt niet voor alle printers)

  

Nutteloze melding

De tweede melding die op zich geen kwaad kan, maar wel vervelend is, is de melding: "Dit is geen originele cartridge."

Voor ons is dat geen verrassing want met origineel wordt bijvoorbeeld het merk HP bedoeld. Het merk is na hervulling van de cartridge Inktknaller.nl Huismerk geworden. Feitelijk klopt de melding dus. Echter deze is geheel nutteloos want de cartridge functioneert prima en de gebruiker wordt ermee op het verkeerde been gezet. In de beleving van u als klant kan de melding "geen originele cartridge" betekenen dat het geen goede cartridge is.  

  

Meerdere mogelijkheden

In uitzonderlijke gevallen accepteert de printer de cartridge daadwerkelijk niet. Er valt niets weg te klikken. De cartridge doet het gewoon niet. Hier kunnen diverse technische oorzaken aan ten grondslag liggen. Veelal zijn de contacten van de printer vuil en kan de cartridge daardoor niet met de printer communiceren. Reinig de contacten van de printer en eventueel de cartridge.

 

Als de cartridge het echt niet doet neem dan contact op met de klantenservice.

  

-Voor Epson printers.

 

Het is belangrijk dat de cartridge op de juiste manier in de printer word geplaats, gebruik altijd de printer software om de cartridges te verwisselen.

 

Wanneer u voor de eerste keer een compatible cartridge gebruikt neem onderstaande even door.

U moet er rekening houden dat compatible cartridges niet samengaan met originele Epson cartridges. Daarom moeten alle cartridges in één keer worden vervangen. Omdat Epson liever niet heeft dat er compatible cartridges worden gebruikt kunt u vreemde meldingen krijgen.

Wanneer het de eerste keer is dat u compatible cartridges gebruikt doe dan het volgende bij foutmeldingen. Vervang alle cartridges. Wanneer u een foutmelding krijgt of wanneer de cartridges niet herkend worden probeer het volgende:

 

  1. niet volgens op de juiste manier is geïnstalleerd = installeer de cartridge opnieuw via het menu van de display of pc. (kan wel tot 3/4 keer zijn dat de printer de Huismerk cartridges herkend)
  2. Of als er nog originele cartridges in de printer zit, kan dit het probleem zijn. Epson probeert op die manier dat je originele cartridge blijft gebruiken. = vervang de originele cartridges voor de Huismerk cartridges.
  3. Als de cartridge niet herkend wordt door de printer maakt de chip waarschijnlijk niet voldoende contact met de printer. Zorg ervoor dat de chip en zijn contacten schoon zijn. De contacten kunnen voorzichtig schoongemaakt worden met een vochtige tissue en dienen droog te zijn voordat de cartridges weer terug geplaatst worden.

 

 
Algemene oplossingen:

Na installatie van de cartridge krijg ik geen inkt op het blad.

a. Het gele label zit nog op de cartridge.

b. Er zitten luchtbellen in de cartridge.

c. De printkop is verstopt.

d. De printkop is versleten of stuk.

a. Verwijder het gele label volledig van de cartridge.

b. Clean de printkop 1 -  2 keer.

c. Clean de printkop diverse malen.

Zet de printkop op een schoteltje met een laagje lauw water. Laat dit ong. 2 uren staan, dep vervolgens de printkop droog met een stofvrije doek. Doe de cartridge of printkop weer in de printer en doe een reiniging.

d. Vervang de printkop of cartidge.

Er komt niet voldoende kleur uit de nieuwe cartridge na installatie.

a. Het gele label is niet volledig verwijderd.

b. Er zit een luchtbel in het spuitkanaaltje.

a. Verwijder de label volledig van de cartridge.

b. Verwijder de luchtbel door lichtjes te tikken tegen de cartridge.

Op mijn testpagina zitten witte lijnen op variabele afstand.

Lucht in het spuitkanaaltje.

Clean het spuitkanaaltje 1-2 keer.

Op mijn testpagina zitten witte lijnen op telkens dezelfde plaats.

Er zit een luchtbel in de inktcartridges of het spuitkanaaltje is verstopt.

Verwijder de luchtbel door lichtjes te tikken tegen de cartridge, of door de cartridge te cleanen.

Witte lijnen, mijn foto's/teksten worden minder fel van kleur

a. Printkop is vuil.

b. Luchtbellen in de inktcartridge.

c. Geen inkt meer in de cartridge.

a. Clean de printkop.

b. Clean de printkop. Laat de cartridges enkele uren in de printer zitten.

c. Vervang of hervul de cartridge.

Eén kleur ontbreekt tijdens het printen.

a. De kleur is op omdat er teveel eenkleurig geprint is. 

b. Het spuitkanaal is verstopt.

a. Vervang de inktcartridge.

b. Clean de printkop.

De printresultaten worden slechter.

De spuitkanaaltjes zijn aan het verstoppen.

Clean de printkop 1-2 keer.

De inkt verspreidt zich bij het printen.

a. De kwaliteit van het papier is slecht.

b. De printkop is versleten en veroorzaakt het uit elkaar vloeien van de inkt.

c. Een slechte cartridge.

a. Gebruik inktjet papier van betere kwaliteit.

b. Clean of vervang de printkop.

c. Vervang de cartridge.

Inktcartridge Canon CLI/PGI serie geeft geen inkt.

a. Het gele label is niet volledig verwijderd.

b. Het gaatje onder de gele label is niet groot genoeg.

a. Verwijder de gele(PULL) label en/of de hele label van de bovenkant.

b. Haal de cartridge uit de printer en plak de onderkant, waar het inkt uitkomt, af met een plakbandje. En maak het gaatje open/groter door middel van een naald.

inktknaller
Lemmerweg 17
8608AA Sneek
Nederland
0850475589
[email protected]
IBAN: NL96ABNA0893883999
BIC: ABNANL2A
KvK: 82638993
Btw: NL862547623B01

Contact

*
*